طنین بی صدا

انجا که فریاد ساکت می شود سکوت فریاد می زند...

طنین بی صدا

انجا که فریاد ساکت می شود سکوت فریاد می زند...

جنگ نه

ماده11

1 )  هر کس که متهم به بزهکاری است حق دارد بی گناه فرض شودتا آن گاه که مطابق قانون در یک دادرسی علنی و با دسترسی به کلیه ی تضمینات لازم برای دفاع از خود،مقصر شناخته شود.

 2)  هیچ کس به خاطر فعل یا ترک فعلی  که در حین ارتکاب آن مطابق قوانین ملی یا بین المللی جرم تلقی نمی شده مقصر شناخته نخواهد شد و نیز کیفری سنگین تر از آنچه در حین ارتکاب جرم برای آن مقرر بوده بر وی تحمیل نخواهد شد..

                 جنگ ....................  هرگز

زنده باد ایران                                              سر بلند باد ایرانی

با یاد و خاطره جاویدان........

با من اکنون چه نشستن ها ،خاموشی هاست،

با تو اکنون چه فراموشی هاست.

چه کسی می خواهد

من و تو ما نشویم

خانه اش ویران     باد!

من اگر ما نشوم ،تنهایم

تو اگر ما نشوی ،                   

                                           -خویشتنی.

از کجا که من و تو

شور یکپارچگی را در شرق

باز بر پا نکنیم

از کجا که من و تو

مشت رسوایان را وا نکنیم.

من اگر بر خیزم

تو اگر برخیزی

همه بر می خیزند

من اگر بنشینم

تو اگر بنشینی

چه کسی برخیزد؟

چه کسی با دشمن بستیزد؟

چه کسی

پنجه در پنجه هر دشمن دون              

                                                            -آویزد

دشت ها نام تو را می گویند.

کوهها شعر مرا می خوانند.

کوه باید شد و ماند ،

رود باید شد و رفت،

دشت باید شد و خواند،

در من این جلوه اندوه ز چیست؟

در تو این قصه پرهیز          - که چه؟

در من این شعله عصیان نیاز ،

در تو دمسردی پاییز           که چه؟

حرف را باید زد!

درد را باید گفت!

................................

                                                                                      دکتر حمید مصدق

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
مهداد چهارشنبه 23 آبان 1386 ساعت 23:14 http://mahdad-n.blogsky.com

سلام
چه تلاش قشنگی در براه اندازی این وبلاگ داشتی
موفق باشی

امیر چهارشنبه 23 آبان 1386 ساعت 23:16 http://amir64.blogsky.com

با سلام

آموز مسائل جنسی و پیگشری

موفق باشید.

تبادل لینک = اطلاع دهید

ناصر جمعه 25 آبان 1386 ساعت 10:51 http://shahireshab.blogsky.com

سلام
خوشحالم که تو هم به جرگه مخالفان جنگ پیوستی
شعر حمید مصدق حرف نداشت
با این شعر خاطره های زیادی دارم
مثلا در امتحان به جای جواب سوال این شعر رو نوشتم چون استاد عاشق این شاعر بود و من نمره خوبی گرفتم!!!!
کامنتی که گذاشته بودی حرف نداشت!!!
موفق باشی

فرزاد شنبه 26 آبان 1386 ساعت 16:14 http://welgano.persianblog.ir/

سلام
دوست خوبم متن خیلی قشنگی زده اید . اوردن شعری از مصدق خیلی خوش سلیقگی میخواهد .

francois یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 06:38 http://www.francois.blogsky.com

همه بی گناه هستند مگر این که خلافش ثابت شود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد